Menu
How to:

5 principů pro mentální zdraví

#Worldmentalhealthday
Příležitost, která vyzívá k otevřené konverzaci o problémech současnosti. 10.10. 2019 je světový den mentálního zdraví. Starejme se o to svoje každý den, aby to pro nás brzy nedělal někdo jiný.
1
Zpomal, odstup, dýchej a nastav hranice
Život je čajový obřad, tak ze sebe nedělejte varnou konvici, která jde jen po rychlém výsledku. Jste Pořád v poklusu? Protože když ne, tak neděláte dostatečně dost? Zkuste na chvíli zmírnit a uvidíte, že vlastně uděláte více správným směrem. Nebojte se nebýt konstantně zaneprázdnění.
Udělejte prostor mezi sebou a projektem, který milujete. Neudělejte další chybu že si hned začnete myslet že vy sami jste fail.

Často také zapomínáme na schopnosti které má naše tělo. Pokud jste ve stresu, dýchejte zhluboka, do břicha. Nejlépe vestoje. 4s nádech, 4s zadržet dech, 4s výdech, 4 s výdech. Zkuste zavřít oči. Skvělá metoda jak se vyrovnat se stresem a začít se soustředit na to podstatné.

My na plánování rádi používáme analogové i digitální nástroje. Můžete zkusit třeba Doller. (btw tohle není nijak placená reklama nebo spolupráce)
2
Stres jako přítel?
Ano, stress je přirozenou součástí života a můžeme jej vnímat jako přítel, který nám snaží pomoci, když je to potřeba. není jen špatný. Pokud se tuhle přirozenou reakci naučíme využívat, stane se naším pomocníkem v situacích, kdy to "stojí za to". Když žijete naplno, je jisté že nějaký ten stress přijde. Léepe než jej odmítat je důležitější se s ním naučit pracovat. Nemusíte totiž být pořád v klidu zenového mistra. Často třeba špatně pojmenujeme vzrušení před presentací jako nervozitu a snažíme se ji utlumit. Ale co kdybnyste si řekli, že je to vaše příprava na to, abyste předali ostatním informace co nejvášnivěji?
3
Hýbejte se
Tělo přirozeně odbourává stress pohybem. A nejen to, pomáhá mu i předcházet.
Pocit štěstí si navíc umíme vytvořit sami. Stačí chvilka pohybu a endorfiny udělají svou práci. Budete mít pozitivnější náhled na svět. Dáte mezi sebe a stresor fyzickou i psychickou distanci.
Ať už papír nebo digitál, věnujte čas svému času!
4
Pod kontrolou
Nebuďte posedlí věcmi a lidmi, které nezměníte, drží tak klíč k vašemu pocitu štěstí. Výzkumy ukazují, tento přístup má super účinky! Svou pozornost a energii plně věnujte tomu, co máte pod kontrolou.

Změna je jistá, zejména v současné době. Naučte se přijímat změny tak jak jsou, bez zbytečného ustrnutí v minulosti, tím jen paralyzujete sami sebe.Meditace je zde super pomocníkem. Inteligence je schopnost se přizpůsobit - Stephen Hawking
5
Usmějte se. Teď.
A zítra zas.
Další čtivo o tématu: It Doesnt Have to be Crazy at Work, Everything is F*cked,
Karel Goláň
Co-Founder of WorkLabs, Work Well Trainer, Idea and People Builder
Je dobré se učit z vlastního procesu. Ještě lepší je to předat ostatním. Nic víc nemotivuje více, než úspěchy a úsměvy, ke kterým jste alespoň trochu dopomohli.
Napsal Karel, ve stoje a s láskou.
Líbil se vám článek? O čem dalším bychom měli napsat?
Nebo nám napište váš feedback na ahoj@worklabs.cz
Made on
Tilda