Menu
How to:

Back to Office

Pár principů dobré práce, které se vám nyní budou opravdu hodit
Září je náročným měsícem. Back to school je taky Back to Office. A jak toto období zvýšeného tempa, které většinou vydrží až do Vánoc, zvládnout v klidu a ve zdraví?
Self-Management
over Time- Management
Mnoho z nás si myslí, že to-do-listy nás motivují k vyšším výkonům a uděláme tak více. Hodně z nás ale sklouzne
k wish-to-do listům, které nás vlastně jen zahltí úkoly. Dělejte manažera sami sobě, ne jen času – jak, to si ukážeme
v jednoduchých krocích.
1
Plánování
Hlavní věc, je udržet hlavní věc tak, aby to pořád byla hlavní věc.
The main thing, is to keep the main thing, the main thing.
Stephen Covey
Zkuste si v neděli naplánovat celý týden dopředu. Zamyslete se nad tím, jak se opravdu cítíte, na co máte energii a kolik máte motivace. Jen tak můžete naplánovat to, co skutečně zvládnete.

Odpovězte si na otázky, proč to děláte a jak moc je to ve vztahu k vaší osobní vizi důležité. Tak získáte opravdové priority.
Jak udělat nadcházející týden takový, aby jste se na jeho konci cítili opravdu skvěle? Nezapomeňte, že žijeme nejenom úspěchy
a meetingy...
Zeptejte se sami sebe, co tento týden uděláte sami pro sebe? Jsou to ranní meditace, večerní proběhnutí, nebo kurz keramiky?

Nezapomeňte že nemáme jen pracovní role a vzpomeňte na své blízké. Vaše rodina a blízcí jsou to nejdůležitější a vytvářejí zázemí, ze kterého se můžeme vrhat i do těch nejnáročnějších projektů. Naplánujte si čas, energii a svou plnou pozornost i pro ně!
2
Vyhodnocování
Podívejte se zpět na předchozí den, týden, měsíc a poučte se z něj. Zkoumejte své chování, vaše emoce, vaši úroveň energie, úroveň vašeho vyčerpání.

  • Splnili jste to, co jste si naplánovali?
  • Jak jste spokojeni se sebou?
  • Co se dá zvládnout lépe?
Tyto kroky jsme posílili v našich workshopech, abyste tak mohli lépe reagovat na vaši pracovní zátěž.
3
Počítejte s problémy
a mějte od sebe realistická očekávání
Každý děláme chyby. Netýrejte se za to, mluvte sami k sobě jako k dobrému příteli. Nedělejte si ještě víc stresu z toho, že jste ve stresu.

Když se něco nepovede, často si o sobě začneme myslet, že nejsme "dost dobří". Máme na sebe tak vysoké nároky, že je vůbec nejsme schopni splnit a potom se hroutíme.
Když si tohle celé uvědomíte, naučíte se nejen lépe pracovat sami se sebou, ale budete vyrovnanější a spokojenější.
4
Energy management
Podzim je náročný zejména na energii. Změna počasí nás připraví
o hodně sil a všechno trochu zpomaluje. Váš kalendář však často říká pravý opak.

Plánujte tak činnosti podle toho, kolik do nich potřebujete investovat energie. Protože té je vždy jen omezené množství. Opusťte neustálý spěch někam, za něčím. Nestihnete více, jen se více stresujete. Zastavte se a užívejte si paprsky slunce než nás přepadnou první mrazy.
Nezapomeňte se o sebe dobře starat!
Energii doplníte kvalitním jídlem, které si užijte bez nadbytečného spěchu.
Psychické vyčerpání odbouráte pohybem, ale také odpočinkem. Podzim přímo vybízí k hygge nebo lagom!
Podzim je skvělý čas pro sebereflexi před koncem roku. Co ještě chcete stihnout a proč?
Napsal Karel, ve stoje a s láskou.
Líbil se vám článek? Podpořte nás v akceleraci na Nastartujte se!
Nebo nám napište váš feedback na ahoj@worklabs.cz
Made on
Tilda